Combined ShapeSlice 1Slice 1Fill 9icon-phone

Reportáž: První jízda YachtBusem do Chorvatska

První jízdu máme za sebou. 20. května jsme přepsali dějiny v dopravě jachtařů do chorvatských marin. Povídali jsme si, pili jsme, koukali na filmy, ale hlavně jsme dorazili ráno do mariny odpočatí a mohli jsme se vrhnout na převzetí lodí. Celou cestu jsme zahájili křestem autobusu rumem Mount Gay, k tomu nám hrála námořnická skupina Matylda a my jsme se mohli nalodit na palubu YachtBusu a o nic se nestarat. Přečtěte si naši reportáž.

Je sranda půl dne svých narozenin strávit v autobuse. Ale oželíte to, protože víte, že na konci tohoto dne se probudíte ve své marině a budete moci je oslavit pořádně na lodi. Navíc oproti automobilu se můžete odreagovat a slavit už v autobuse a nemusíte se bát, že Vás zastaví silniční kontrola a dá vám dýchnout.

Toto jsem zažila 20. 5. 2016, kdy z nástupiště č. 7 v Roztylech v Praze startoval poprvé YachtBus od Zindulky. Na místě byla už banda de la marina Matylda a uvítali svými námořnickými zpěvy příjezd autobusu a cestující. Nu, dobrý začátek – to bude veselé. Následovalo nalodění se na palubu, křest autobusu rumem Mount Gay a přípitek. Ač se to nezdálo, plánovaný odjezd na 17:00 se stihnul a my mohli vyrazit směrem Jadran.

K poslechu hrála Matylda

Jedeme do Chorvatska

I když… Hned u první křižovatky se jeden z cestujících vzpomenul, že zapomněl své ženě předat klíče od auta. U těch nových bez klasických klíčů je to problém, rozjedou se a pak prostě zastaví. Naštěstí Tomáš ze Zindulky zachoval chladnou hlavu a klíče se předaly na nejbližší pumpě. Uff.

D1 byla na pátek klidná. Pár zúžení sice bylo, ale žádnou kolizi jsme nepotkali a zhruba za dvě a půl hodiny jsme nabírali cestující v Brně. Při zastávce u Tesca jsme zjistili, že nám na přívěsu vypadávají světla. Klukům, kteří přívěs měli ke skútru, to v servisu neopravili. Naštěstí pomohl kontaktní sprej a vše bylo v pořádku. Tak to bychom měli veškeré problémy, které se vyskytly. A byly vyřešeny opravdu rychle. Za což mají u Zindulky palec hore!

Nuda v Brně

V průběhu jízdy stewardka Monika roznášela pití a jídlo, lidé hodovali, povídali si, popíjeli své zásoby, seznamovali se nebo se koukali na Piráty z Karibiku, kteří běželi na obrazovkách. Hranici s Rakouskem jsme překročili po 21. hodině. Netrvalo dlouho a na cestující padla společenská únava.

Přejezd chorvatských hranic v 2:40 jsme ani nezaznamenali. Zde nás čekala běžná kontrola dokladů a za 15 minut jsme frčeli dál. Možná k tomu dopomohlo, že řidička Lenka se vyzná a umí mluvit chorvatsky. Já jsem usla až po třetí hodině, protože patřím k nočním sovám.

Hurá, moře!

Ráno, když jsem otevřela oči, nestačila jsem se divit. Záda nebolely, krk nebyl přeleželý a cítila jsem se vyspale. Ty sedačky jsou sakramentsky pohodlný. I když jsem zamhouřila oko jen na 3 hodiny. Vždycky mě fascinoval východ slunce na moři a já jej chtěla vidět i tentokrát. Před Sukošanem nás čekalo krásné svítání. Ale to ještě většina lidí spala.

I vejce to přežila!

Do první mariny Kornati jsme dorazili v 7:15 hodin – což bylo 45 minut před plánovaným příjezdem. Zde vystupovala posádka na rodinnou dovolenou. Vezli toho strašně moc. I vajíčka, která cestu přežila. Další zastávky šly rychle. V Biogradu vystupovali jachtaři na Erste Premier Trophy regatu. U šibenického mostu jsme vysadili rodinku, která měla zařízen transport do Zatonu. Zde jsme stihli dát pár fotek na vyhlídce. V 9:00 jsme byli v marině Kremik a další vystupovali v Trogiru v marině Seget Donji.

Opravdu jsme zajížděli až do marin nebo před závoru, jak YachtBus inzeruje. Žádné dlouhé chození z autobusového nádraží nebo jízda hromadkou se spoustou věcí, které na jachtu potřebujete.

YachtBus v marině Seget Donji, Trogir

Poslední zastávkou byla Kaštela. Zde jsme dorazili lehce po 11:00. Takže jízda na čas.

Co závěrem?

Jak bych jízdu shrnula? Rozhodně se to vyplatí. Nemusíte se o nic starat, dovolená Vám začíná už v Praze a né až když dojedete do Chorvatska, jste odpočatí na převzetí lodě a hlavně se o Vás starají jako o vlastní. V palubním menu měli pivo, víno, saláty i bagety. Toaleta na palubě byla čistá. Navíc, cestující jachtaři – to je něco, co v běžných linkách nenajdete. Cestou jsme opakovali uzle, povídali si historky z plaveb a radili si, kam vyplout. Příště jedu zase.

Díky moc!
Markéta

Rezervační systém jízdenek do YachtBusu

Líbí se Vám článek a chcete jet také?

Odpočněte si od řízení a zahajte dovolenou už v České republice. Rezervujte si svou jízdenku včas. Místa se plní, tak ať nejedeme bez Vás!