Combined ShapeSlice 1Slice 1Fill 9icon-phone

Zábavná plavba s nejlepším check-outem

17. 6. 2016

Lagoon 440 PowerCat

Celá akce začala kvalitní přípravou ze strany firmy ZINDULKA. Zvláštní poděkování patří Tomášovi Jelínkovi za pohotové řešení drobných problémů a asistenci s počasím. Od začátku nám bylo jasné, že musíme vymyslet kvalitní program, protože jsme jeli jen na čtyři dny a chtěli jsme si to maximálně užít ;-)

Jako loď jsme zvolili Lagoon 440 PowerCat, takže bylo o zábavu už dopředu postaráno. Dovolená probíhala výhradně s pánskou společností. Když jsme v pátek ráno po 12 hodinové cestě přijeli do Splitské mariny, kde jsme přebírali loď, tak byli všichni tak natěšení, že celý check-in i s nákupem, parkováním, atd. trval cca hodinku. Naskákali jsme do lodi, odvázali asi deset lan, kterými byl PowerCat chycený a vypluli jsme.

Celá naše posádka

Asi dvacet metrů po vyplutí z mariny okolo nás začala blbnout skupinka patnácti delfínů (nejspíš se připluli podívat na naší hezkou loď :-D), což bylo hned na výjezdu moc fajn, bral jsem to jako dobré znamení. Odpluli jsme ještě pár metrů a pustili jsme se do přípitku s posádku a Neptunem. Ve Splitu byla bouřka, tak jsme si to hned namířili na Makarskou. Cesta trvala asi hodinku a půl, jeli jsme jen na pohodičku.

Na Makarské jsme hodili kotvu kousek od pláže a vyrazili na jídlo do vsi. Jídlem jsme byli příjemně překvapeni. Večer jsme si dali ještě pár místních piv a navštívili zdejší podniky. Užili jsme si zábavný večer a pak šli spát. Protože jsme měli s sebou dva vodní kruhy a vodní lyže, napadlo nás, že si půjčíme ještě jeden motorák v marině a trochu si zazlobíme :-D

Užili jsme si to

Vzali jsme menší laminátový motorák se dvěma sty koni… jezdili jsme asi čtyři hodinky a pak člun vrátili. Užili jsme si spoustu legrace. Z ježdění nám malinko vyhládlo, tak jsme si řekli, že se někde dobře najíme. Řekl jsem chlapům, že znám za rohem dobrou restauraci a oni že proč ne. Nastartoval jsem PowerCat, vytáhl kotvu a vyrazil z Makarské na Sv. Klement do Vinogradiště. Cesta byla celkem dlouhá, jeli jsme asi dvě a půl hodinky.

Ve Vinogradišti jsme se chytli nejbližší boje hned u břehu pod restaurací. Šli jsme do restaurace TOTO  a dali si nějaké humry, ryby a další místní pokrmy. Seděli jsme asi do půl dvanácté večer, když někdo prohlásil, že by se podíval ještě někam za kulturou... Naskákali jsme do PowerCatu  a ve dvanáct večer si to uháníme přímo do Hvaru na ostrově Hvar. Měli jsme štěstí a chytli i poslední muringovou boji. Vyvázali jsme loď a šlo se do vsi. Užili jsme si noční Hvar se vším všudy a jako všichni slušní lidé jsme přišli za světla zpátky na loď.

Po lehkém spánku jsme si řekli, že by bylo fajn vidět ještě něco, tak jsme nastartovali PowerCat a už jsme se řítili na ostrov Korčula do města Korčula, jak si dokážete asi představit, cesta nebyla vůbec dlouhá a úmorná, ale naopak. Zastavili jsme si na šnorchlování a nějakou koupačku. Po cestě na Korčulu jsme lyžovali za lodí a užili si hromadu zábavy. Po příjezdu na Korčulu jsme si prošli staré město a dali si večeři na střeše jedné romantické restaurace. Opět to byl skvělý gastronomický zážitek a s tím výhledem okolo to bylo prostě úžasné. Večer jsme šli opět za místní kulturou a vymačkali jsme ze sebe poslední zbytky energie.

Ráno jsme si dali snídani na hradbách v restauraci NONNO a opět to nemělo chybu. Jelikož to byl náš poslední den, tak jsme se už museli vracet. Zajeli jsme ještě pod Korčulu a dali si rychlý šnorchling okolo ostrova Majsan. Nedalo se už nic dělat a vyrazili jsme do Splitu. Když jsme byly čtyři míle od Hvaru, tak nám odešel levý motor (roztrhaly se komplet řemeny). Po telefonické dohodě s base-managerem jsme se rozjeli pouze na levý motor a doufali, že bude vše v pohodě... opak byl pravdou.

Po pěti minutách jízdy odešel i levý motor, u kterého se přelomila hnací hřídel, a my byli naprosto v koncích. Takže plně odkázaní na pracovní tempo Chorvatů jsme čekali na záchranu. Po hodince přijel asi sedmnáctiletý klučina, že nás za rychlým gumákem odvláčí do Hvaru. Byly celkem velké vlny, takže to bylo nereálné. Všichni jsme se tomu smáli,  dokonce i náš záchranář. V tu dobu jsme měli do Hvaru už asi 6mil. Ve finále jsme po desítkách telefonů čekali asi pět hodin na odvoz. Přijel druhý rychlý gumák, ze kterého vylezl mechanik. My si do gumáku naházeli tašky a jeli jsme do Splitu. Po cestě proti vlnám až na špičku Hvaru jsme si užili hromadu zábavy - nejlepší check-out v životě :-D

Tímto člunem nás chtěli odtáhnout

V marině už na nás čekali. Bez problémů vrátili kauci a jako omluvu nám odpustili projetou naftu (cca 1000litrů). Naházeli jsme v rychlosti věci do auta a vyrazili okolo jedenácté večer zpět do Prahy. Myslím si, že jsme z akce na lodi vytěžili maximum!!!!