Combined ShapeSlice 1Slice 1Fill 9icon-phone

Å ibenik 800

Å ibenik 800

  • 5 osob
  • 2 kajuty
  • 1 WC
  • 9,5 m
  • Motorová loď

"Dobrá volba pro dvě rodiny, tři až čtyři páry, nebo partu deseti kamarádů"

Poměrně povedená loď od německé loděnice, jejímž projektantem je úspěšný konstruktér Bruce Farr. Loď je prostorná, interiér je vyroben na slušné úrovni, většinou z dřevotřísky s mahagonovou dýhou. Loď je vhodná spíše pro turistické plavby.

 

Interiér

  • V charterových společnostech ji najdete většinou ve čtyřkajutové verzi s třemi dvojlůžkovými kajutami, jednou palandovou a dvěma toaletami se sprchou. Prostorný salon, dobře vybavená kuchyň a navigační stůl jsou samozřejmostí. Co se týká paluby a pohybu po ní, to se projektantům také povedlo. Kokpit je s prostorným skládacím stolem celý v teaku a zbytek paluby je většinou v gelkoutu, s protiskluzovou úpravou – pro charterovku je takto jednodušší na údržbu. Díky dvěma kormidelním kolům je přístup do vody přes zadní zrcadlo vcelku jednoduchý. Pohyb po palubě je usnadněn tím, že boční vanty a kolejnice s otěžovým vozíkem geny jsou umístěny těsně k nástavbě (to znamená k vnitřní straně ochozu) a nebrání tak snadnému pohybu po celé lodi.

  • Kuchyně
  • Kuchyň je vybavená vším potřebným pro pohodlný život na lodi. Potraviny a pití lze uskladnit většinou ve 2 lednicích – jedna se otvírá z boku (stejně jako u nás doma) a druhá je přístupná dvířky shora - tato lednice je vhodná k častějšímu otevírání a zavírání, jelikož z ní neuniká studený vzduch, který se (jak je známo) drží dole. K vaření slouží plynový dvouplotýnkový vařič s pečící troubou.

    Kuchyně s dvěma lednicemi je geniální, protože jednu můžete využívat jako pohotovostní a druhou jako úložiště věcí na delší dobu. Navíc, když jsou dvě lednice, tak se dá chladit zároveň více piv.

    TIP Jirky Zindulky

     

  • Toalety
  • Dvě toalety jsou vybaveny ručně splachovanými záchody (jeden bývá vždy s fekální nádrží) a umyvadlem s pákovou baterií, která po vytažení slouží také jako sprchová hlavice s hadicí. K odčerpání použité vody ze sprchy slouží elektrické kalové čerpadlo. Z umyvadla odtéká voda samospádem. V lodi je ještě jedno elektrické kalové čerpadlo (jištěné ruční pumpou), které slouží k odčerpání kalové vody pod podlážkami salonu.

Bavarii 46 Cruiser si doporučuji půjčit od charterovky Dream Yacht Charter z Mariny Baotič. Konkrétně na lodi Pelegrin jsem se plavil mnohokrát a nikdy s ní nebyl žádný problém.

TIP Jirky Zindulky

Paluba

  • Co se týká paluby a pohybu po ní, to se projektantům také povedlo. Kokpit je s prostorným skládacím stolem celý v teaku a zbytek paluby je většinou v gelkoutu, s protiskluzovou úpravou – pro charterovku je takto jednodušší na údržbu. Díky dvěma kormidelním kolům je přístup do vody přes zadní zrcadlo vcelku jednoduchý. Pohyb po palubě je usnadněn tím, že boční vanty a kolejnice s otěžovým vozíkem geny jsou umístěny těsně k nástavbě (to znamená k vnitřní straně ochozu) a nebrání tak snadnému pohybu po celé lodi.

Plavba a manévry

  • Loď je vhodná spíše pro turistické plavby. Díky rolovací hlavní plachtě (což je nejčastější výbava v Chorvatsku), je jednoduchá na obsluhu i pro méně zkušené posádky. K jednoduššímu ovládání v přístavech napomáhá také příďový propeler, i když u Bavárií je to spíše do bezvětří, nebo do slabšího větru – je známo, že jejich příďové propelery jsou na velikost lodí výkonově menší, než by bylo potřeba.

     

    Výhodou této lodi je také velká genua která dobře pracuje i za slabšího větru (v HR většinou o prázdninách), a díky kolejnici s otěžovým vozíkem, umístěné blíže ke středu lodi, také obstojně stoupá proti větru. Díky možnosti dopínání zadního stěhu, a s klasickou hlavní plachtou, by se neztratila ani na leckteré fun regatě. Chybějící genakerová, nebo spinakerová výbava a trup s kýlem konstruovaným spíše na pohodlí a prostor řadí však Bavarii 46Cruiser do kategorie lodí bez větších závodních ambicí.

     

Technické parametry

Délka 14,20 m Váha 11 t
Šířka 4,34 m Balast 3,5 t
Ponor 1,9 m/2,1 m Nafta 210 l
Výška stěžně nad vodou 21 m Voda 460 l
Motor Volvo Penta 55HP, 75HP Fekální tank 80 l
Elektroinstalace 12V, 220V (pouze s připojením na břeh)    

Oplachtění

Celková plocha plachet 122 m2/136 m2 Gena 71 m2
Hl. plachta - rolovací 51 m2 Hl. plachta - klasická 65 m2

Konstrukce a vybavení

  • Konstrukce
  • Loď je stavěná jako 9/10 sloop s pevným kýlem (ponor 1,9 m – 2,1 m) o váze 3500 kg.

  • Oplachtění
  • Oplachtění může být s hlavní plachtou rolovací do stěžně (51  m²), nebo klasickou hlavní plachtou s lazyjacky (65 m²), genua je rolovací (71m²).

  • Navigační vybavení
  • Základní navigační vybavení lodě je od firmy Raymarine a skládá se z hloubkoměru, windmetru, logu a hydraulického autopilota. Navigace GPS s barevným plotrem bývá umístěna na navigačním stole v salonu, nebo na zadní části stolu v kokpitu, tak aby na plotr bylo vidět od obou kormidelních kol. Součástí povinného vybavení je radiostanice VHF a samozřejmostí je radio s CD. Někdy bývá na lodi i televize s DVD.

  • Motor
  • Loď bývá vybavena motorem Volvo Penta od 55 do 75 HP. Pohon je zajištěn buď klasickou převodovkou s hřídelí a pevným lodním šroubem, nebo systémem saildrive (tzv. zet noha). Manévrování v přístavech napomáhá příďový propeler.

  • Kotva
  • Ke standardnímu vybavení patří elektrický kotevní vrátek s 60 m řetězu a 15-20 kg kotvou na přídi a záložní 12-15 kg kotvou.

  • Elektřina
  • O zásobu elektrickou energií se starají 3 servisní baterie a 1 startovací, která slouží pouze pro startování motoru. Dobíjení zajišťuje alternátor motoru, nebo nabíječka na 220V (po připojení kabelem na břeh). Samozřejmostí je rozvod 220V, který ovšem funguje pouze s připojeným kabelem k pobřežní síti 220V. Musíme počítat s tím, že za plavby a mimo přístav budeme mít přístup pouze ke 12V. Pokud ovšem nebude na lodi generátor, ale to u charterových lodí není obvyklé.

  • Voda
  • V lodi je rozvod teplé a studené vody, který je poháněný elektrickým tlakovým čerpadlem, takže stačí, stejně jako doma, zvednout pákovou baterii a voda teče. Rozvod vody je zásobován dvěma vodními nádržemi o společné kapacitě 460 l. O teplou vodu se stará bojler o kapacitě 50l, který je ohříván chladící vodou z motoru, nebo elektrickou spirálou na 220V. To znamená, že teplá voda bude po připojení na síť 220V nebo po spuštění motoru na min. 20-30minut.

Shrnutí

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aliquam in lorem sit amet leo accumsan lacinia. Fusce suscipit libero eget elit. Cras elementum. Fusce suscipit libero eget elit. Pellentesque arcu. Integer rutrum, orci vestibulum ullamcorper ultricies, lacus quam ultricies odio, vitae placerat pede sem sit amet enim. Nullam faucibus mi quis velit. Maecenas sollicitudin. Pellentesque arcu. Nulla turpis magna, cursus sit amet, suscipit a, interdum id, felis. Nam quis nulla. Nunc dapibus tortor vel mi dapibus sollicitudin. Duis bibendum, lectus ut viverra rhoncus, dolor nunc faucibus libero, eget facilisis enim ipsum id lacus. Mauris dictum facilisis augue. Sed ac dolor sit amet purus malesuada congue. Pellentesque ipsum. Vestibulum fermentum tortor id mi.

+ důraz na prostor - slabší výkon příďového propeleru
+ prostorné kajuty - omezené trimování plachet
+ kvalitní zpracování materiálů v interiéru - přístup do vody z badenplata je omezenější oproti sklápěcím platům na modernějších lodích

Sledujte nás